The Depths Of Shallowness

Drowning, Drowning in Cynicism; Drunk, Drunk with Sentimentality; Down, Down with Love; Dunked, Dunked in Life. Desperate Discourse. Disposable Desires. Dusky Dreams. Delirium. Dignity. Despair. Doubt. Duty. Dewy Days. Divine Divide. Dump Everything that Bothers in The Depths of Defiance. 《我的快樂時代》唱爛 才領悟代價多高昂 不能滿足不敢停站 然後怎樣 All Rights Reserved ©Angeline Ang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Tempestuous. Intense. Proud. Intellectual. Easily Bored. Consummate Performer. Very Chinese. Very Charming. Fair. Pale. Long, Curly, Black Hair. BA(Hons). Literature. Philosophy. Japanese. Law. Dense in Relationships. Denser in All Else. Brooding. Sceptical. Condescending. Daria Morgendorffer meets Kitiara Uth Matar meets Ally McBeal. Always dreamy, always cynical, always elusive. Struggling writer, artist and student, in that order please.

Friday, April 09, 2004

I'm the most pathetic woman around.

It doesn't take a lot to make me happy + appreciative.

Horribly + predictably, it takes even less to make me experience deja-vu doubt and hopelessness in no time.

I forgot how to direct anger and frustration a long time ago. I just feel sad and brood. It is so, pathetic.

There really is nothing to get worked up either. Hence, even-more-so pathetic. The sense of forsaken-ness is 100% unreasonable.

I wish I cld just turn and walk away. I used to be able to do that very well whenever I feel lost. The lost-ness morphed easily into anger and I was empowered by it. Not anymore.

Now, I merely write quietly. I dun even talk anymore on the subject now that I have a blog and the catharsis can done easily.

----------------------------------------------------------------------



我真的不是个难缠的女人。我是有想法,没方向。满腔热情如何安置,不争气的寂寞重蹈覆辙又如何摆脱,就灌入醉人的文字,好不好。反正你从

不看 好我的文笔。允许我放纵,沉溺在自己的笔迹,不要说服我不再在键盘上痴傻地敲击,我说过我要保存一撮姣好的真实,这是我的拙愿。

*

可是, 亲爱的,文句如何装下被丘比特的弩弓所射下的火苗。烧不尽,也不过是因为那相思一泻而水漫金山。

水火的不容也就造就了潺爰之流,眼看就要坠下来了,悬挂在字间的那颗泪滴,是文字永恒的负荷,不是说断,就断。

它承载了超出想象的重量,有稀薄的亲密,却也含藏距离千千里 的黯然。有时,我渴望有度量释放我的文字,

好让它们享有一种一切已过去的轻盈,毋需背负着思念包袱流连忘返,空洞地守候。所谓就此停泊,

坐立成佛,可我放不开,这么多欲望、不满、等着申冤。为什么不能写之、灭之、绝之,

为什么看来慈祥善良的文字竟不能带走我的难受。我写也写了,读也读了,它们还要我怎么样,

拿给你看吗,可你又读不懂。掏空的情操马上就被伤心连本带利补添,我折服于辞藻的煽惑之中,

顿时又寂寞起来。

*

亲爱的,你能不能爱得铿锵有力,让我有摆脱文字的傻劲。正如你言,我写 得一塌糊涂,也无人问津,别写了,你最讨厌。

*

我不是要证明我是才女。我是想把寂寞写成美丽的剧本。毕竟爱情剧本百转又千回,哪怕千回百转,总会走进你的心。

洪筱薇© 2004
All rights reserved

0 Comments:

Post a Comment

<< Home