The Depths Of Shallowness

Drowning, Drowning in Cynicism; Drunk, Drunk with Sentimentality; Down, Down with Love; Dunked, Dunked in Life. Desperate Discourse. Disposable Desires. Dusky Dreams. Delirium. Dignity. Despair. Doubt. Duty. Dewy Days. Divine Divide. Dump Everything that Bothers in The Depths of Defiance. 《我的快樂時代》唱爛 才領悟代價多高昂 不能滿足不敢停站 然後怎樣 All Rights Reserved ©Angeline Ang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Tempestuous. Intense. Proud. Intellectual. Easily Bored. Consummate Performer. Very Chinese. Very Charming. Fair. Pale. Long, Curly, Black Hair. BA(Hons). Literature. Philosophy. Japanese. Law. Dense in Relationships. Denser in All Else. Brooding. Sceptical. Condescending. Daria Morgendorffer meets Kitiara Uth Matar meets Ally McBeal. Always dreamy, always cynical, always elusive. Struggling writer, artist and student, in that order please.

Tuesday, April 11, 2006

最好的时光 II

亲爱的,他再善解人意,也不会意识到一个毫无杀伤力的举动所引发的震憾。简单体贴的小动作,如加快步伐温柔的为我把门推开,竟也能让我不由自主地想起你。我始终惊讶为何你们的背影如此相似。我和他,以相同的频率自然的走在一起。不过,望着他修长的身段,我顿时困惑,为你不在身旁而深感懊恼。渐渐的,我刻意放慢速度,成了他身后的女人。

你们,真的很像。不过也是点到为止。你从不松懈,即使我负气地与你背道而驰。看,多快,他已紧张地回头了。没多久,我和他,又以相同的频率自然的走在一起。亲爱的,和他在一起,我变得轻盈脱俗,有别你我的乌烟瘴气。那种鬼祟、畏缩的日子,我早已脱离。如今,我习惯光明正大的在一起,习惯被呵护,也习惯得理直气壮。

是的,那段默默跟在你身后的日子已变得抽象。可是我竟莫名的伤感起来,甚至有些许的怀念。亲爱的,我都忘了我们无法在一起的原因。

只是,亲爱的,我好想你。

我常常告诉自己,这是过度期,我无需太自责。毕竟,很多事,是多么力不从心,我最清楚。

我也常常幻想假如有一种一劳永逸的方法,让我能彻底的把你想完、想透,会有多好。

亲爱的,我除了想你,还是想你。

和他在一起,有时会觉得,好像你从没离开过我。

2 Comments:

Blogger cinewhore said...

I think that... um, I forgot.

See, I'm evil! I don't remember! I don't cherish!

I'm a man. We don't care.

So don't bother.

12:51 AM  
Blogger Angeline said...

KNS. you are supposed to gush about what a great sentimental poetic writer I am.

3:24 PM  

Post a Comment

<< Home