The Depths Of Shallowness

Drowning, Drowning in Cynicism; Drunk, Drunk with Sentimentality; Down, Down with Love; Dunked, Dunked in Life. Desperate Discourse. Disposable Desires. Dusky Dreams. Delirium. Dignity. Despair. Doubt. Duty. Dewy Days. Divine Divide. Dump Everything that Bothers in The Depths of Defiance. 《我的快樂時代》唱爛 才領悟代價多高昂 不能滿足不敢停站 然後怎樣 All Rights Reserved ©Angeline Ang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Tempestuous. Intense. Proud. Intellectual. Easily Bored. Consummate Performer. Very Chinese. Very Charming. Fair. Pale. Long, Curly, Black Hair. BA(Hons). Literature. Philosophy. Japanese. Law. Dense in Relationships. Denser in All Else. Brooding. Sceptical. Condescending. Daria Morgendorffer meets Kitiara Uth Matar meets Ally McBeal. Always dreamy, always cynical, always elusive. Struggling writer, artist and student, in that order please.

Sunday, January 28, 2007

有些故事只能永远待续

亲爱的,当距离和时间把甜蜜想念转为温柔缅怀,我逐渐学会珍惜曾有你相伴的日子。了解什么是蒙在鼓里的幸福时,我迫不及待睁开的双眼却看不到你。亲爱的,什么叫坚强勇敢,我算不算。发现你走出瘫痪的情感,除了唏嘘,我仍固执留在此地。因为,我知道你是离不开我的。

亲爱的,请教我信服你的负心,接受你的别恋,让我丧气地承认你会移情是因为他人的出现。别再把你的舍弃当成彼此浪漫的考验,更别把你的毅然独立自主归于我最初的不屑一顾。背负起促使你离开的责任,我还能宣扬你在乎的人始终是我。你无须让我好过。我更没资格想像所谓假设的悲痛。你已成功摆脱过去,我又何必坚持你还会为我黯然神伤,执意地认为你的回避是体贴我矛盾凌乱的思绪。

亲爱的,人的一生中能包含多少无可奈何,在一个人的生活里又需要容纳几份爱情来慰籍孤单寂寞的自己。讽刺的是,有你的过去固然幸福,却弥漫着焦虑和顾忌,常怀疑我的判断和感觉不够敏锐透彻。如今你不在身旁,我竟异常期待兴奋,实在天真烂漫可怕,不符合逻辑。

亲爱的,我静静躺在心事里,乐在其中,没有你的日子,再恍惚也有精神支助。

0 Comments:

Post a Comment

<< Home