The Depths Of Shallowness

Drowning, Drowning in Cynicism; Drunk, Drunk with Sentimentality; Down, Down with Love; Dunked, Dunked in Life. Desperate Discourse. Disposable Desires. Dusky Dreams. Delirium. Dignity. Despair. Doubt. Duty. Dewy Days. Divine Divide. Dump Everything that Bothers in The Depths of Defiance. 《我的快樂時代》唱爛 才領悟代價多高昂 不能滿足不敢停站 然後怎樣 All Rights Reserved ©Angeline Ang

My Photo
Name:
Location: Singapore

Tempestuous. Intense. Proud. Intellectual. Easily Bored. Consummate Performer. Very Chinese. Very Charming. Fair. Pale. Long, Curly, Black Hair. BA(Hons). Literature. Philosophy. Japanese. Law. Dense in Relationships. Denser in All Else. Brooding. Sceptical. Condescending. Daria Morgendorffer meets Kitiara Uth Matar meets Ally McBeal. Always dreamy, always cynical, always elusive. Struggling writer, artist and student, in that order please.

Thursday, January 25, 2007

我不想我不想不想长大

亲爱的,当生活仅剩琐碎,懦弱的我仿佛唯有依靠虚弱的感情来维系对周边人、事、物的兴趣,牵强说服自己一定要幸福,好让某天再相遇的时候,你能知道没有你,我仍然潇洒可以。

亲爱的,当生存的价值和意义就是要在你的面前炫耀我的争气,只为了争回那一口气, 是多费神累人的选择啊。某日重逢,我要的,真的只是骄傲的、漠然的与你擦肩吗? 我知道争气,不如珍惜,只是怎么启齿。毕竟成熟的我们再悸动、再激动,也能平复。那时既可以,也输不起;如今经历岁月残酷的洗礼和熏陶,更是老练。不是所有中意的,都可以拥有。不是所有中意的,都需要拥有。

亲爱的,当沉默早已成为温柔的代号,如果真有某日,还有幸见面,而你我都能坦然,也许等于对彼此最终的放弃。这样的不语,算不算是疼惜流逝的过往,善待迷失的现在,把所有言不由衷和词不达意和欲言又止留给天真的未来。是赌气,还是默契;是祈祷还是默哀,至少还保有些许的憧憬空间,生命里出现过至情至爱。

亲爱的,告诉我,是不是只有空虚的时候才会允许自己肆无忌惮地想你。曾几何时,你已顺理成章地成为生命中遗憾和懊悔的化身,仿佛没什么比失去你更悲哀。回顾过去的当儿,我也投入的生活,卖命只为了某天的重逢做准备。

亲爱的,当想你想到意兴阑珊,我仍然执著专注地以你为主。习惯性的贯彻始终让我放心自己。 反正这个思念地带因为缺了你而变得异常安全。除了离去的你,也只有这里能纵容我的自私和任性,让我澄清的同时,顺便再混淆,好让热情永远不省人事。亲爱的,是埋伏,也是埋葬。我不想为任何人再这样心力交瘁,除了熟悉的你。因你而起,就因你为终。

亲爱的,有时我觉得我没有那么想你,我只是拒绝长大而已。你是知道的,所以悄悄离去。

躲在这里嚷嚷自语的我,到底想说什么。亲爱的,你说。

0 Comments:

Post a Comment

<< Home